poniedziałek, 13 maja 2013

28.Clay

O cholera.
- Wstawaj.
Co się dzieje?
- Wstawaj - słyszę znowu.
Otwieram oczy, siadam.
- Nie jestem już taki cierpliwy jak kiedyś, Clay.
Rozglądam się.
- Eh, rusz tyłek! - warknięcie.
Czuję jak ktoś mnie chwyta za kołnierz i szarpie. Wstaję i odwracam się.
I nie dowierzam.
- Richard?!
- Aleś ty głupi, Clay.
- Co ty tu robisz?
- Umarłem - prychnięcie.
Śmieję się cicho.
- Przepraszam. Całkowicie zapomniałem... - rozglądam się - Tak w ogóle, czemu tutaj leżę?
- Huh - Richard pociera brodę - Musiałeś być zmęczony ostatnią misją. Ale wspaniale wyszła, wiesz? Nieźle sobie poradziłeś - klepie mnie po ramieniu.
Uśmiecham się szeroko. Richard był dla mnie jak ojciec. Cieszyłem się, kiedy mnie chwalił.
- No, idziemy - popycha mnie lekko - czas złożyć raport.
- Jasne - przytakuję i doganiam Richarda. Zawsze mnie dziwiło, jak szybko on potrafi iść.

Zatrzymujemy się przy wielkiej, kunsztownie wykonanej bramie. Kiedy tu trafiłem po raz pierwszy, zawsze się nią zachwycałem i dziwiłem, jak pomimo upływającego czasu się nie starzeje - klejnoty na niej zawsze błyszczały równie jasno, a zamki działały bez przeszkód. Później wszystko wytłumaczył mi Richard - w Niebie czas nigdy nie upływa.
Stoimy chwilę przed bramą. Spoglądam na przyjaciela.
- Dlaczego stoimy?
Milczenie.
- Richard?
- Clay - kładzie mi rękę na ramieniu. - Posłuchaj, jesteś moim przyjacielem. Nigdy nie chciałem, żeby coś ci się stało. Uwierz mi. Nigdy. Przysięgałem, że będę cię chronić... - Głos mu się załamuje - Wybacz mi, Clay.
- Ri...chard... o czym ty mówisz?
Odwraca się. Brama się otwiera. Czuję strach, jednak nie mam pojęcia dlaczego.
Jasne światło okala moją twarz. Mrużę oczy.
Widzę Sąd Najwyższy.

8 komentarzy:

  1. Daaaaaalej pisz dalej i to juz ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co z ciebie za dziecko, kurde? ♥♥♥ kocham cię♥

      Usuń
    2. Ale serio Mako pisz dalej!!! To jest boskie^^

      Usuń
  2. Zapraszam na nowy, dosyć krótki post, w którym możesz zobaczyć zdjęcia mojgo ze spotkania z aktorami Pierwszej Miłości ;-) Będzie mi bardzo miło, pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło, że znowu piszesz...

    OdpowiedzUsuń
  4. Mako proszę napisz jeszcze!!! Nie mogę się doczekać następnego rożdziału

    OdpowiedzUsuń
  5. Makuuuś! Pisz dalej ^^
    Inu

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna gruszka ten twoj blog. Masz talent! Pisz dalej

    OdpowiedzUsuń